W zwiąku z pojawieniem się dużej ilości pytań dotyczących programowania chcielibyśmy Państwu wyjaśnić na czym polega ta usługa i czego dotyczy. Każdy nowy lub zregenerowany filtr trzeba "od nowa zaprogramować" celem wykasowania błędów w komputerze samochodu pochodzących z odczytów ze starego filtra. Oczywiście nie programujemy samego filtra tylko za pomocą specjalistycznego programu należy poinformować komputer w samochodzie, że został zamontowany nowy/czysty filtr. Taki zabieg trzeba wykonać zawsze niezależnie od tego czy montuje się nowy filtr w serwisie ASO czy filtr regenerowany. Przy tej usłudze nie ingeruje się w inne parametry jedynie informuje się sterownik, że został zamontowany nowy/czysty filtr czyli przeprowadza się jego restart. W przypadku gdy wykonują Państwo demontaż i montaż filtra w wybranym przez siebie warsztacie należy się upewnić czy warsztat posiada odpowiedni program umożliwiający zaprogramowanie sterownika do Państwa modelu samochodu. Jeśli nie, to będą Państwo zmuszeni wykonać taką usługę w innym warsztacie gdyż komputer będzie Państwu pokazywał błędne komunikaty dotyczące stanu filtra i uniemożliwiał poprawną jazdę. Dlatego zawsze warto się upewnić czy warsztat oferujący usługę wykona diagnostykę (celem sprawdzenia czy zabrudzenie filtra wynika z naturalnej eksploatacji czy z usterki np. awarii turbiny), prawidłowy demontaż i montaż oraz programowanie właściwe dla Państwa modelu samochodu. Muszą też Państwo pamiętać o tym, że nie można rozcinać "puszki" w której znajduje się monolit filtra gdyż ingerencja w osłonę filtra może prowadzić do problemów przy przeglądzie technicznym. Ingerencja w osłonę filtra traktowana jest przez pracownika stacji kontroli pojazdów porównywalnie z brakiem filtra.
Pozdrawiamy,
Zespół STABILIS POLSKA
diagnostyka, demontaż dpf, montaż dpf, demontaż fap, montaż fap, demontaż katalizatora, montaż katalizatora, programowanie
Zobacz też: czyszczenie filtra DPF cena