Przed wymontowaniem filtra warsztat przeprowadza diagnostykę samochodu. W przypadku pojawienia się innych błędów niż tylko zanieczyszczenie filtra klient jest o tym informowany. Ale jakie znaczenie mają pozostałe błędy dla samego filtra i jego regeneracji? Otóż nie zawsze samo czyszczenie filtra da pożądane rezultaty. W przypadku uszkodzenia turbiny czy intercoolera do układu wydechowego dostają się cząstki sadzy czy oleju wynikające z nieszczelności układu, a nie naturalnego procesu spalania. W takich wypadkach nie ma sensu czyścić filtra przed usunięciem awarii, gdyż zregenerowany filtr zostanie natychmiast ponownie zabrudzony. Podczas naturalnej eksploatacji samochodu (gdy wszystkie komponenty są sprawne) do filtra dostają się cząstki powstające podczas spalania paliwa. W przypadku awarii podzespołów do filtra trafiają cząstki, których tam nie powinno być, a które powodują zablokowanie czy wręcz zapieczenie kanalików filtra. Dlatego, aby filtr mógł pełnić swoją rolę i działać sprawnie, konieczne jest utrzymywanie innych podzespołów w należytym stanie technicznym.
Pozdrawiamy,
Zespół STABILIS Polska